Spieren trainen en sterker maken

 

Spieren worden maar zo sterk als nodig is. Als u nauwelijks een vinger heft, laat staan een halter, zullen uw spieren zich aanpassen aan dit lage niveau en dus zwaardere taken een uitdaging vinden. Om een spier te trainen en sterker te maken, moet u ze overbelasten. Dat betekent dat u er meer dan gewoonlijk van moet eisen.

Dus is het ook niet voldoende evenmin een handhalter van 1 kg of een fles mineraalwater) om de overbelasting te creëren die nodig is om uw spieren sterker te maken. De trekkracht van een spier hangt af van het aantal actine-myosineverbindingen (de proteïnestrengen) per myofibril.

Als u harder wilt trekken, hebt u er meer van nodig. Hoe speelt u dat klaar? Kleine hoeveelheden schade, veroorzaakt door training, zorgen ervoor dat meer strengen toegevoegd worden aan de myofibril, en meer myofibrillen toegevoegd worden aan de vezels. Meer myofibrillen betekent dat de vezel fysiek groter wordt, omdat er meer bundels langs liggen.

 

En dankzij die toegenomen dikte kan de spiervezel meer kracht uitoefenen. ierbij is het interessant te vermelden dat u de vezels wel groter kunt maken, maar dat niet aangenomen wordt dat u het aantal vezels in een spier kunt wijzigen dat aantal wordt bepaald door uw genetische materiaal.

Het tweede element dat verandert om meer kracht en spieren te trainen, is de communicatie tussen het centrale zenuwstelsel en de spieren (het neuromusculaire systeem). Een speciaal soort zenuwcel, een zogenaamd motorneuron, treedt op als commandant van een specifieke groep vezels (van enkele honderden tot maar een handvol) en geeft het bevel om samen te trekken. Spieren die heel nauwkeurige acties moeten ondernemen hebben maar één enkele vezel per motorneuron, maar grotere spieren met minder specifieke taken hebben honderden vezels die bestuurd worden door een motorneuron. Een motorneuron en de spiervezels vormen samen een motoreenheid.

 

Wanneer het motorneuron de boodschap 'Beweegt' krijgt van het centrale zenuwstelsel (de vluchtleiding), beveelt het de spier om samen te trekken. Het motorneuron zorgt ervoor dat alle vezels binnen de motorische eenheid tegelijkertijd samentrekken en kracht ontwikkelen . Maar denk niet dat elke spier uit precies één motorische eenheid bestaat een spier telt hopen motorische eenheden, die bovendien niet allemaal bijdragen aan elke beweging.

 

Het aantal in te zetten motorische eenheden is evenredig met de kracht die nodig is om de beweging te veroorzaken hoe groter de kracht, hoe meer motorische eenheden ingezet worden. Als u probeert een ijzeren staaf te tillen, zullen de meeste motorische eenheden in de biceps hun werk moeten doen. Maar als u een kopje thee opheft, zal slechts een klein aantal aan het werk gezet worden.

Vraag en antwoord

 

Gewicht verliezen met gewichten

Vet verliezen

Calorieverbuik bij krachttraining

Plattere buik

Minder lichaamsvet

Betere lichaamssamenstelling

Koolhydraten helemaal weglaten?

Eiwitten versus koolhydraten

Vet verminderen in het lichaam

De oorzaak van overgewicht

Waarom is het moeilijk afvallen

De insulinepiek

Stofwisseling verhogen
De basisprincipes van afvallen
Wel of geen tussendoortjes?
Spieren menselijk lichaam
Spieren trainen

 

Home.
Gratis proefles .
Personal trainer .
Voedingsadvies.
Aanbiedingen.

Spieren trainen

Alles voor een gezonde levenstijl in regio Den Haag.

Offerte aanvragen
Bewegen en sporten
Hoe afvallen op een verantwoorde manier
Meer energie

 

Vraag en antwoord

 

Koolhydraten helemaal weglaten?

Eiwitten versus koolhydraten

Vet verminderen in het lichaam

De oorzaak van overgewicht

Waarom is het moeilijk afvallen

De insulinepiek

Stofwisseling verhogen
De basisprincipes van afvallen
Wel of geen tussendoortjes?

Snacks wanneer wel wanneer niet?

Light producten

Drie eenvoudige stappen naar een beter lichaamsbewustzijn.

Wijn

Koekjes en gebak
Chips

Chocolade

Lekkere trek

Troosteten

Suiker

Frisdranken en vruchtensappen
Alcohol

Uw bord hoeft niet leeg
Begin niet aan crashdiëten

Dieetclubs en groepen

Genieten van salades
Groenten eten

Fruit als tussendoortje

Granenbrood
Ontbijtgranen
Pasta
Mager vlees

Gewicht verliezen met gewichten

Vet verliezen

Calorieverbuik bij krachttraining

Plattere buik

Minder lichaamsvet

Betere lichaamssamenstelling

Spieren menselijk lichaam
Spieren trainen

Slim Belly

Spiermassa opbouwen

Spieren kweken

Sterker worden

Spieren voor spieren

Vrouwenkracht

Lichaamstype

Krachttraining oefeningen

krachttraining apparaten

Ademhalen

krachttraining schema

Stretching

Cooling down

Warming up oefeningen

Taille meten

Vetpercentage berekenen

BMI berekenen

Ideale gewicht berekenen

Trainingschema fitness

Schouderoefeningen

Billen trainen

Kuitspieren trainen

Borstspier oefeningen

Armspieroefeningen

Rug oefeningen

Workout

Been oefeningen

Oefeningen heup

Sportkleding

Bootcamp