Spieren voor spieren

 

De factoren die de resultaten van krachttraining beinvloeden en hoe u het best uw persoonlijke doelen bereikt. Het is misschien verrassend, maar als u en uw vriendin precies dezelfde workout volgen, met exact dezelfde gewichten en frequentie, is er toch geen garantie dat de resultaten gelijk zullen zijn. Voor het behalen van resultaten om uw spieren sterker te maken is afhankelijk van meerdere factoren.

 

Er zijn veel factoren die bepalen hoe uw lichaam reageert op gewichten. Het geslacht is waarschijnlijk de belangrijkste factor omdat er gigantische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen wat betreft hun gehaltes aan testosteron en andere anabole (spieropbouwende) hormonen.  Maar ook de natuurlijke testosteronniveaus bij vrouwen variëren van persoon tot persoon. Uw leeftijd, trainingsniveau, lichaamsbouw en omvang, belangrijkste soort spiervezels, dieet en het DNA oefenen ook invloed uit op de resultaten die kunt bereiken. Spieren voor spieren is dus een een gezegde dat niet helemaal in lijn is met de werkelijkheid.

 

Twee wetenschappers, Paul Thompson en Eric Hoffman, hebben aangetoond hoe verschillend een lichaam kan reageren op werken met gewichten. Hiervoor lieten ze een groep van 700 mannelijke en 700 vrouwelijke beginners twaalf weken lang gewichten heffen.

 

De biceps en triceps van de deelnemers werden gescand met magnesia resonance imaging (MRI) om elke spieromvang heel precies te meten. Speciale apparaten werden gebruikt om de kracht in elke spier te bepalen bij het begin van het onderzoek. Aan het einde van de studie, waarin de vermelde spieren intensief getraind werden, was bij sommige deelnemers wel de omvang van de spieren, maar niet de kracht toegenomen.

 

Anderen hadden wel meer kracht ontwikkeld, maar geen omvang. Nog anderen hadden beide ontwikkeld en een handvol proefpersonen leek groter noch sterker geworden te zijn, wat bewijst dat een genetische component helpt bepalen hoe uw lichaam reageert op gewichten. (Dat betekent niet dat u de manier waarop uw lichaam reageert niet kunt beinvloeden).

Vraag en antwoord

 

Gewicht verliezen met gewichten

Vet verliezen

Calorieverbuik bij krachttraining

Plattere buik

Minder lichaamsvet

Betere lichaamssamenstelling

Koolhydraten helemaal weglaten?

Eiwitten versus koolhydraten

Vet verminderen in het lichaam

De oorzaak van overgewicht

Waarom is het moeilijk afvallen

De insulinepiek

Stofwisseling verhogen
De basisprincipes van afvallen
Wel of geen tussendoortjes?
Spieren menselijk lichaam
Spieren trainen

 

 

 

 

 

 

 

Home.
Gratis proefles .
Personal trainer .
Voedingsadvies.
Aanbiedingen.

Spieren voor spieren

Alles voor een gezonde levenstijl in regio Den Haag.

Offerte aanvragen
Bewegen en sporten
Hoe afvallen op een verantwoorde manier
Meer energie

 

Vraag en antwoord

 

Koolhydraten helemaal weglaten?

Eiwitten versus koolhydraten

Vet verminderen in het lichaam

De oorzaak van overgewicht

Waarom is het moeilijk afvallen

De insulinepiek

Stofwisseling verhogen
De basisprincipes van afvallen
Wel of geen tussendoortjes?

Snacks wanneer wel wanneer niet?

Light producten

Drie eenvoudige stappen naar een beter lichaamsbewustzijn.

Wijn

Koekjes en gebak
Chips

Chocolade

Lekkere trek

Troosteten

Suiker

Frisdranken en vruchtensappen
Alcohol

Uw bord hoeft niet leeg
Begin niet aan crashdiëten

Dieetclubs en groepen

Genieten van salades
Groenten eten

Fruit als tussendoortje

Granenbrood
Ontbijtgranen
Pasta
Mager vlees

Gewicht verliezen met gewichten

Vet verliezen

Calorieverbuik bij krachttraining

Plattere buik

Minder lichaamsvet

Betere lichaamssamenstelling

Spieren menselijk lichaam
Spieren trainen

Slim Belly

Spiermassa opbouwen

Spieren kweken

Sterker worden

Spieren voor spieren

Vrouwenkracht

Lichaamstype

Krachttraining oefeningen

krachttraining apparaten

Ademhalen

krachttraining schema

Stretching

Cooling down

Warming up oefeningen

Taille meten

Vetpercentage berekenen

BMI berekenen

Ideale gewicht berekenen

Trainingschema fitness

Schouderoefeningen

Billen trainen

Kuitspieren trainen

Borstspier oefeningen

Armspieroefeningen

Rug oefeningen

Workout

Been oefeningen

Oefeningen heup

Sportkleding

Bootcamp